Odhaľte v potravinách skryté cukry a čítajte ich zloženie

Odhaľte v potravinách skryté cukry a čítajte ich zloženie

Aj vy patríte k ľuďom, ktorí chcú žiť zdravo?

Ak áno, tak určite dbáte o to, aby ste si v obchode vybrali tie najlepšie potraviny s najlepšími vlastnosťami. Na čo sa však sústredíte najviac?

Na obal potravín, ktorý v troch slovách povie úplne „všetko“ alebo si starostlivo čítate aj ich zloženie a nutričné hodnoty?

Mnohé potraviny totiž obsahujú skryté cukry, konzervačné látky či prísady, ktorým sa obyčajne snažíme vyhnúť, no napriek tomu sa predávajú ako „zdravé“ alebo „bio“ potraviny.

Kvôli tomu sme pre vás pripravili krátky zoznam niektorých potravín, ktorými nás podvodníci chcú oklamať. Ak si pozorne neprečítate zloženie produktov (hlavne zadnú časť obalu), nebudete vedieť, čo si naozaj kupujete.

Jogurty

Prvým produktom, ktorý je medzi nami veľmi obľúbený je jogurt. V obchodoch môžeme nájsť veľké množstvo rôznych druhov jogurtov a hlavne tie, ktoré sú označované ako „najzdravšie“. No niektoré z nich obsahujú až dve čajové lyžičky cukru v jednom tégliku a neobsahujú žiadnu priaznivú živú kultúru.

Zdravý jogurt obsahuje len 2 základné prísady – organické plnotučné mlieko a živé kultúry. Preto odporúčame, aby ste si kupovali plnotučné biele jogurty a vyhli sa tým nízkotučným, ktoré spomenuté 2 prísady zvyčajne neobsahujú.

Bezlepkové potraviny

Potraviny bez lepku nemusia hneď znamenať zdravé jedlo. Niektoré z nich zvyknú obsahovať vysokú hladinu cukru a rafinované múky s veľmi nízkou nutričnou hodnotou či umelými prísadami.

Náš tip:

Kupujte 100%-né prírodné potraviny s nerafinovanými zložkami a zakaždým sa snažte skontrolovať obsah cukru.

Horká čokoláda

Je dokázané, že antioxidačné vlastnosti horkej čokolády sú veľmi prospešné pre naše zdravie a energiu. No nie každá horká čokoláda je zdravá. Mnohé z nich totiž obsahujú až 50% cukru a menej než 50% kakaa.

Náš tip:

Kupujte horkú čokoládu, ktorá obsahuje najmenej 60% kakaa alebo kakaovej sušiny. Táto informácia je pri horkej čokoláde prvoradá, až potom nasleduje obsah cukru. Ideálne zloženie je bez obsahu rafinovaného cukru a mlieka či mliečnych prísad.

Med

Aj Manuka med je niekedy zmiešaný s inými medmi, čo je úplne v poriadku, pretože na našich štítkoch máme vždy uvedené potrebné informácie.

Náš tip:

Ak máte záujem o najlepší med, kúpte si 100% novozélandský Manuka med od Manuka Health, prípadne med s označením UMF, ktoré hľadajte hlavne na balení medu, nielen v popise produktu.

Müsli tyčinky

Väčšina komerčných müsli tyčiniek v skutočnosti obsahuje vysokú hladinu cukru, rastlinných olejov a rafinovaných cereálií.

Náš tip:

Kupujte müsli tyčinky, ktoré sú 100%-ne prírodné, majú vysoký podiel orechov, cereálií a sú osladené medom.