Pomôcť opäť vidieť a druhá šanca na lepší život

Myslím, že by som mal, ale nechodievam na prednášky úspešných ľudí, lebo si na to akosi neviem nájsť čas ani chuť, ale za to som kedykoľvek pripravený na lekciu od ľudí, ktorých stretnem, za ktorú väčšinou aj rád zaplatím.

Prvá fotka

Inak to nebolo ani v tomto prípade, keď som pri nákupe v Tescu prvý krát uvidel nevidiaceho pána bez paličky, ktorý šmátral na mieste kde zvyčajne bývajú, vtedy vypredané, banány. Tak som sa mu prihovoril v nálade pomôcť s nákupom, akurát som vôbec netušil, do čoho som sa práve namočil.

Takéto moje stretnutia s neznámymi ľuďmi sú totižto sprevádzané pozornosťou a snahou tento zvyčajne krátky čas využiť naplno tak, aby si z toho obe strany mohli zobrať maximum. Ono totiž od každého jedného človeka si máme vždy čo pekné zobrať. Je to len o našom postoji a nastavení. S tou podvedomou myšlienkou som mu k nákupu, ktorý som nakoniec aj zaplatil, ponúkol aj odprevadenie domov, popri ktorom som sa dozvedel...

Zaujímavý osud:

  • pán je bez dôchodku, kvôli administratívnej chybe
  • chýbajú podklady od zamestnávateľa z 1968
  • má silný šedý zákal a nikto z úradov mu nevie pomôcť
  • exekúcia zo zdravotnej, lebo dôchodok nevybavil a na úrad práce sa neprihlásil = operácia nemožná
  • minuté všetky našetrené peniaze
  • spolu žijúci z minimálneho dôchodku jeho 96 ročnej maminy, ktorá má taktiež problém so zrakom

A bol som na háčiku, keďže ma vždy poteší, keď nájdem dôvod využiť svoj čas efektívne a zorganizovať tak, aby sa mohli diať výnimočné veci. Nevedel som sa ubrániť pocitu, že čakal práve na moje skúsenosti a radosť z výziev.

Vyskúšal som teda...

Kopec vybavaniaZ čakární kancelárieUž sme skoro tamTesne pred operáciou

Pozitívny prístup vystihuje najlepšie smer k úspechu

Najmä v momentoch keď nastane chyba, ktorá sa dá mnohokrát jednoducho opraviť, ak na začiatku prioritne zvážime koľko energie nás bude stáť jej náprava. Samozrejme, je vhodné neskôr vyhodnotiť, čo alebo kto chybu spôsobil a nájsť čo najnežnejšie riešenie, aby sa nemusela zopakovať.

Aj v tomto príbehu sa mi to niekoľko krát potvrdilo, podobne ako keď sa pár rokov dozadu stalo, že v zásielke chýbal produkt z objednávky.Naša chyba, Vaša radosť

  1. Môj prvý krok po telefonáte zákazníka bola kontrola videa z balenia a nahodenie novej objednávky bez rozmýšlania: "Kto mi to zaplatí?".
  2. Takéto doposlanie ide aj s darčekom navyše, lebo nemám rád, keď zákazníkom plytváme čas stretávaním sa s kuriérom dva krát, kvôli chybe nášho tímu.
  3. Až potom prichádza informovanie človeka, ktorý chybu spôsobil, sprevádzané vnútorným pocitom vďaky za všetky správne zabalené zásielky.

Nie vždy sa mi to podarí, ale postup na tento štýl jednoducho premieňa chyby, na vlny radosti.

S takouto taktikou som postupoval počas celého tohto príbehu a deň pred operáciou prišiel prvý dôchodok ku ktorému sa nevedel dostať 2 roky. Náhoda? Čo ja viem?

Ak sa vám takto nahliadnuť na chybu zatiaľ nepodarilo, skúste to nabudúce. Potešte takto seba a všetkých zainteresovaných. Malo by to fungovať.

A čo takto šialené ma stretne najbližšie?

Netuším. Pravdu povediac, ani neviem, či by som opäť nabral odvahu stráviť toľko času s neznámym človekom. Je však vysoko pravdepodobné, že ak ma niekto vychytá, s unikátnym a hlavne menej časovo náročným problémom, v náladičke pomôcť, pravedpoodbne neodolám.